Utveckla spelmotor

Vad är en spelmotor? Vad är den inte? Hur gör man spelfysik och grafik som fungerar likadant oavsett bildfrekvens? Hur minimerar man laddningstider och hanterar resurser? Är man fel ute om man skriver sin egen ”motor”? Hur ”dyrt” är det att göra det? Vad bör man tänka på innan man väljer spelmotor?

Vi utvecklade spelmekanik och spelmotor själva – till vårt spel ”Luna Sky RDX” (http://tinyurl.com/lunasky-rdx) och lärde oss en hel del på vägen.

 

Föreläsningen har fokus på dig med kunskaper i C++ men även om det förekommer en del kod är förhoppningen att även icke-programmerare skall kunna ha nytta av en del av koncepten. Föreläsningen kommer att ske på stora scenen på Birdie, fredagen den 31 maj kl 14:00-14:45.

Säkra biljett idag! Förköp på  https://www.esportrait.com/events/33-birdie-29 eller lös biljett vid entré. Köp en dagsbiljett till Birdie för bara 100 kr. Barn upp till 11 år går gratis tillsammans med betalande vuxen. Upplev Sveriges äldsta datorfestival, ett expo med utställare, fynda på nördloppis, ta del av aktiviteter på scenen, testa konsolspel, hoppa i hoppborg, lyssna på orkester som framför dataspelsmusik, följ matcher i e-sport på King of Nordic scenen.