Arkiverade trådar :
Här ligger arkiverade trådar
Skrivet av:
Qanin
March 06, 2008 12:42
jag och en snubbe(jag glömt namnet på) sprang runt och körde "CS" med vattenpistoler på Birdie 15 ;P
INTE uppskattat när folk såg vi hade vatten i .. men vi var ås snälla så vi sköt varandra när vi var nära och inte kunde spruta på någon annan! <3
Det var skoj som fan =D
INTE uppskattat när folk såg vi hade vatten i .. men vi var ås snälla så vi sköt varandra när vi var nära och inte kunde spruta på någon annan! <3
Det var skoj som fan =D
Skrivet av:
broink
March 06, 2008 16:54
Akta, nu glider det offtopic igen...
Som svar på judgements fråga, så har jag för mig att någon/några satt och jobbade med detta, men jag tror inte att banan blev klar.
Om någon tar på sig detta igen, så kan jag tillhandahålla en någotsånär ordentlig skiss över hallen, med mått. Kontakta mig på Communityt.
Som svar på judgements fråga, så har jag för mig att någon/några satt och jobbade med detta, men jag tror inte att banan blev klar.
Om någon tar på sig detta igen, så kan jag tillhandahålla en någotsånär ordentlig skiss över hallen, med mått. Kontakta mig på Communityt.
Skrivet av:
LilaZ
March 06, 2008 18:31
meh.. blueprint... de finns juh 10 000 tals tutorials på nätet..
de e juh bara att sätta igång o läsa... jag gjorde de förut.. men jag insåg att det skulle bli för tidsödande... va jag försår så måste man göra varje form på banan utifrån rätblock som man pusslar ihop... de e juh inte precis som att lite sims om man säger så^^
de e juh bara att sätta igång o läsa... jag gjorde de förut.. men jag insåg att det skulle bli för tidsödande... va jag försår så måste man göra varje form på banan utifrån rätblock som man pusslar ihop... de e juh inte precis som att lite sims om man säger så^^
Skrivet av:
Solstickan
March 07, 2008 21:23
"o de betyder att man måste placera ut varenda liten dator o laptop som kan tänkas finnas där"
modellera typ 3-5 olika typer, kopiera, slumpa placerade ordningen, kopiera igen, o repetera. hoppsan så slapp man modellera 2000 datorer.
modellera typ 3-5 olika typer, kopiera, slumpa placerade ordningen, kopiera igen, o repetera. hoppsan så slapp man modellera 2000 datorer.

Skrivet av:
Solstickan
March 11, 2008 00:06
well, allting bygga av typ block, så modell är väl egentligen fel ord, se de lite som skalbart lego, allt är klossar, så hela banan är på sätt o vis en modell. man tar flera klossar o skalar till en datorform, sen kopierar man vidare. XD
typ.
typ.
Skrivet av:
daggeulricH
March 11, 2008 22:09
Finns ju redan en allianshallen bana, dock inte så bra gjord.
Skrivet av:
Solstickan
March 15, 2008 22:39
LilaZ: njae, ja pysslar inte med CS över huvud taget o banbyggandet är ju mer än bara formskapandet, det är ju själva triggers o sånt sen åsså, sen e ja inte så jättehajj på hur allt funkar, ja menst vet i praktiken hur man gör så ja pysslade mycket med banskapande förut, fast till halflife, halflife 2 och garry's mod. samma grej lix.
xD
Crazy: som ja sa behöverm an bara modellera typ... 1, sen kopiera den o kanske modda den lite tills man har ett par olikam odeller, sen bara kopiera XD
menantalet. orka vara exakt. XD
xD
Crazy: som ja sa behöverm an bara modellera typ... 1, sen kopiera den o kanske modda den lite tills man har ett par olikam odeller, sen bara kopiera XD
menantalet. orka vara exakt. XD
Skrivet av:
judgement
March 19, 2008 00:40
Skrivet av: broink
March 06, 2008 04:54PM
March 06, 2008 04:54PM
Sorry, you do not have permission to post/reply in this forum.